Blog 22 – Zeven stappen

Toen ik begin 2018 bekend maakte om de Mount Everest te gaan beklimmen werd ik benaderd door ChannelConnect,  hét kennisplatform voor ICT-business partners. Ik gaf aan hoe ik de beklimming benaderde en welke gelijkenissen ik met het bedrijfsleven zag en dan met name de bedrijfstak waarin ik zelf werkzaam ben, de Telecom en ICT markt. Overigens is de vergelijking die ik maak ook waardevol om op andere zaken te projecteren.

In een vierluik vertel ik de parallellen tussen het managen van complexe ICT en het expeditieklimmen. Als je tussen de regels doorleest is dit echter op van alles van toepassing. Het belangrijkste is stap 1: je open stellen voor verandering. Daarna wordt het gaandeweg makkelijker maar de stappen vragen om een rotsvast vertrouwen in jezelf en het volgen van jouw doel.

Zeven stappen
Aan de hand van zeven stappen leg ik uit hoe je van een idee toe kan werken naar het uit laten komen van een droom. Het vraagt veel zelfkennis, doorzettingsvermogen, je eigen pad blijven volgen en overtuiging houden waar je in gelooft. Ik ben voor gek verklaard, uitgelachen en werd niet begrepen maar de beloning is des te groter als blijkt dat je het toch voor elkaar weet te krijgen. Hieronder kort mijn samenvatting van de zeven stappen:

Vierluik
Mocht je de verschillende delen in ChannelConnect hebben gemist dan zijn ze hieronder terug te vinden met een verwijzing naar de link op het internet.

deel 1

deel 2

deel 3

deel 4

Er verschijnt nog een volgende BLOG in de komende periode waar ik over visionair leiderschap wil praten en strategisch management. Waarom is dat cruciaal als je een doel wilt bereiken? Waar voldoet dat aan en wat is er voor nodig? Ik neem je graag mee op deze reis.

Tot de volgende blog!
Wilco